Followers

24 May 2012

Next Top Blogger 2 - Episod 5



Assalamualaikum dan salam sejahtera. NEXT TOP BLOGGER 2 kini dah masuk episod 5! Dengan bertemakan “Jungle-Blog-Tracking”. 13 blog peserta yang tinggal akan diterjah satu persatu dan menilai entri siapa yang “bolehlah asal ada” atau entri siapa yang paling “top” dalam carta mingguan.



Tugasan Imuniti

Tugasan Imuniti Episod 4
TIADA entri khas yang perlu dibuat untuk Tugasan Imuniti kali ini. Tetapi “Imuniti” tetap akan diberikan kepada peserta yang mempunyai HEADER BLOG yang paling menarik & cun! So, korang kena la tukar header blog masing masing kalau rasa header blog korang tak menarik sangat. Kalau rasa header blog korang dah gempak habis dah, tak payah tukar pun takpe. Tempoh masa tugasan ini adalah dari 20/5/12 – 23/5/12. Aku akan pilih header blog korang pada 24/5/12. Tugasan kali ni tak perlu buat apa2 entri dan juga tidak perlu postkan apa2 link kat kotak komen. Jadinya, untuk Carta Mingguan Episod 5 nanti, 100% keputusan bergantung pada entri korang yang dipostkan dari 18/5/12 – 21/5/12. Buat atau tak buat tugasan, semuanya berpotensi berada di kedudukan teratas dan berpotensi juga berada di kedudukan terbawah dalam carta. Jadinya kena keluarkan entri yang lagi best lepas ni. Dan sudah tentu, peserta yang dapat “Imuniti” sudah tentu tidak akan disingkirkan dalam game ini untuk dua episod berturut turut walaupun peserta itu tidak langsung buat tugasan imuniti seterusnya atau tidak langsung update kan blognya.



Semua header blog korang memang terbaik.  Susah jugak nak pilih mana satu yang bertuah dapat IMUNITI. Baiklah, tanpa melengahkan masa, peserta dengan HEADER BLOG paling cun sekaligus mendapat IMUNITI pada minggu ini adalah Allya Syahirah. TAHNIAH. Allya Syahirah tidak akan disingkirkan pada minggu ini dan juga pada episod akan datang. Berikut adalah TUGASAN IMUNITI yang seterusnya perlu dilaksanakan.



Tugasan Imuniti Episod 5
Kali ni korang kena buat entri khas balik semula untuk Tugasan Imuniti. Buat dengan baik, perkenalkan blog BACK-UP masing masing (Tak kisahlah mereka masih ada dalam game ni atau tidak). Jangan tersalah BACK-UP. Kalau salah BACK-UP entri tugasan tu tak akan dikira. Entri Tugasan Imuniti yang terbaik akan diberikan Imuniti macam biasa, 2 episod berturut turut akan selamat dari penyingkiran. Peserta yang melaksanakan Tugasan Imuniti ini sudah tentu berada di kedudukan teratas dalam carta. Dan bagi yang tidak buat, 2 kedudukan tercorot mungkin untuk anda J





Carta Mingguan

No
Peserta
Entri
Tugasan Imuniti
1
Allya Syahirah
&(IMUNITI)
&(IMUNITI)

Tiada entri khas yang perlu disediakan oleh peserta untuk Tugasan Imuniti kali ini.

2
Incik Hasmi


3
Ieyna Nasir

4
Rozuan Ismail

5
Arjunakirana


6
Zamani


7
PCL
&(IMUNITI)


8
Cik Puan Muda Umi

9
Nor Zilla

10
Hairy


11
NisaAdnan


12
Hareez Haiqal

13
Eddie Nabila
Tiada Entri Dikeluarkan Dalam Tempoh Yang Ditetapkan (18/5/12 – 21/5/12)





SISTEM UNDIAN
Sistem ini digunakan bagi mengundi peserta yang patut disingkirkan pada minggu tertentu. Tetapi untuk episod kali ini, pertama kali tiada Sistem Undian tidak digunakan. Ini kerana terdapat 1 sebab yang telah dinyatakan dalam entri “Next Top Blogger 2 – Episod 2”.

Sistem Undian tidak akan dilaksanakan jika terdapat SEORANG sahaja peserta yang tidak mengeluarkan sebarang entri dalam tempoh yang ditetapkan.




Peserta Yang Terkeluar

Eddie Nabila a.k.a Saya Bukan Samdol



“Entri last dari Eddie yang aku baca adalah berkaitan tahap kesihatan Eddie yang terganggu sejak kebelakangan ini. Mungkin disebabkan itu Eddie tak sempat nak update blog. Aku kalau tak sihat pun tak berdaya gak nak mengadap laptop. Apatah lagi nak taip entri baru. Idea terus kering. Harap sekarang ni Eddie sihat la ye. Apapun pada aku, Eddie seorang peserta NTB dan blogger yang sempoi, happy go lucky dan rasanya seorang yang lasak gak la. Aku fikir Eddie mesti dapat bertahan lebih lama tinggal di hutan tapi apa boleh buat, peraturan tetap kena ikut. Maaf ye Eddie Nabila (sedak tak nama aku bagi? Hehehe). Anda terpaksa dikeluarkan dari game pada episod kali ini. Terima kasih di atas kerjasama Eddie untuk menyertai segmen ini. Maaf diminta jika ada ayat ayat aku yang mengguris perasaan Eddie. Aku amat terharu sekali di atas kesudian Eddie untuk follow blog yang biasa ini. Sebab itu segmen ini dibuat khas untuk anda. TERIMA KASIH sekali lagi,”. :)

                                            

Kaunter Pertanyaan

Dari Entri NEXT TOP BLOGGER 2 – EPISOD 3
hmm boleh join lagi ke bende nie ?? :) – cikk faraa
Boleh! Tapi bukan untuk musim NTB 2 ni. Kena tunggu next season lak. Maybe lepas puasa & raya J

Segala pertanyaan lepas ni boleh postkan kotak komen di bawah dan akan dibalas dalam Kaunter Pertanyaan entri NEXT TOP BLOGGER 2 – EPISOD 6  J






Pesanan penaja : Aku rasa entri ni paling ringkas aku buat. Sejak dua menjak ni, aku kurang masa nak ngadap laptop. Walaupun busy, aku masih bersemangat nak teruskan segmen ni sampai penghujungnya. Bukan apa, tak sabar nak bagi “hadiah” kat juara yang nilainya lebih RM 100!!! Kita akan keluar dari “Zon Pecutan” buat seketika. Untuk episod seterusnya, di bawah ini adalah jadualnya.

Episod 6 (31/5/12) : Entri yang dipilih dikeluarkan dari 22/5/12 – 28/5/12

Harap korang yang masih kekal dalam game ni, pandai2 la susun masa update blog okay. Wasalam :)

13 comments:

NisaAdnan said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Alhamdulillah tetap maintain bahagian atas. usaha keras lagi untuk dapatkan imuniti.TQ =)

NisaAdnan said...

Aiyoooo scary sungguh,
no 11 -__- tape laa, time
to catch up :P CPM Umi jom
buat imuniti sesama. heee

allyarifff said...

ehh. entri tu terpilih. mcm loser jeee. hehe thanks awie! :D

vendoline said...

wah hebatnye diorang.tahniah semua

Hafeesz Amran said...

tahniah yer :)

anak cik talip said...

eh yg imuniti tuh letak kt sini ke link dier?

! Arjunakirana ! said...

laaaa... senyap je rupenye tak ada tugasan huahuahua... nasib baik laaaa heheheh :)

Zam said...

tugasan dah disiapkan~ http://zamani84.blogspot.com/2012/05/blogger-izz-idraqie-huznie-bakal-cikgu.html

Zam said...

ini pula entri yang dipertaruhkan untuk episod 6~

http://zamani84.blogspot.com/2012/05/tips-jadikan-masa-yang-ada-terasa-lebih.html

Unknown said...

saya memilih hareez haiqal untuk disingkirkan.

allyarifff said...

Hareez Haiqal :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.