Followers

14 June 2012

Next Top Blogger 2 : Fantasy Forest - Episod 9


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ini adalah entri bagi segmen Next Top Blogger 2 episod ke 9. Sebelum meneruskan acara, aku nak umumkan nama baru bagi segmen ini. Aku rasa baik umumkan sekarang sebelum idea ni tiba tiba hilang. Tajuk Next Top Blogger masih dikekalkan, cuma ada sedikit penambahan.



Next Top Blogger 1 Next Top Blogger 1 : Amateur Version

Next Top Blogger 2 Next Top Blogger 2 : Fantasy Forest



Sekarang ni aku tengah promote balik entri entri NTB musim pertama kat wall wall blogger clubs kat dalam Facebook pada setiap hari. Habis musim pertama, aku sambung siar entri NTB musim kedua pula.



Disebabkan perubahan pada tajuk di atas, maka dengan rasminya aku bubarkan tajuk ni JUNGLE-BLOG TRACKING. Sebab aku fikir macam tak berapa nak kena. Tapi konsepnya masih sama iaitu HUTAN. So, disebabkan 0% masuk hutan, 100% berangan duk dalam hutan, maka aku terbitkan tema ini, FANTASY FOREST.



Tugasan Imuniti

Tugasan Imuniti Episod 8
FAST & FURIOUS – Satu lagi segmen dalam game ni. Tugasan kali ni tak perlu buat entri. Cuma teka nama tumbuhan dan pokok berikut dengan cepat dan tepat. Tulis jawapan anda kat kotak komen di bawah ni je. IMUNITI akan diberi kepada peserta yang paling cepat dan paling banyak betul meneka tumbuhan dan pokok dibawah ini :) Disebabkan korang nanti akan tinggal 9 orang, maka ada 9 pokok yang korang kena teka.



Konsep tugasan kali ini iaitu Fast & Furious. Peserta hanya perlu beri jawapan di kotak komen sahaja dengan cepat dan tepat. Kedudukan peserta yang membalas jawapan ini adalah SAMA dengan kedudukan peserta yang tidak langsung menjawab soalan segmen Fast & Furious ini. Hanya dengan kekuatan entri masing masing yang menentukan kedudukan peserta nanti. Peserta yang paling cepat dan paling banyak tepat menjawab soalan segmen ini akan diberikan imuniti. So, untuk tugasan yang lepas, Imuniti akan diserahkan kepada Rozuan Ismail kerana membalas jawapan tugasan ini paling cepat dan semuanya betul! Tahniah Rozuan Ismail ! Anda tidak akan disingkirkan pada episod kali ini mahupun di episod 10 nanti.



1. Pokok Tualang

2. Pokok Ara

3. Tongkat Ali

4. Pokok Meranti

5. Rafflesia

6. Duit Duit

7. Periuk Kera

8. Buluh

9. Paku Pakis



Tugasan Imuniti Episod 9
Tiada tugasan untuk episod kali ini. Seperti yang dijanjikan dalam entri NTB2 episod 7, Pada episod 10 nanti imuniti akan diberikan kepada peserta yang selalu menerima mesej Sistem Undian dan paling banyak buat undian.



Carta Mingguan

No
Peserta
Entri
Tugasan Imuniti
1
Rozuan Ismail
&(IMUNITI)
&(IMUNITI)
Tiada entri yang perlu disediakan untuk TUGASAN IMUNITI.

2
Incik Hasmi

3
Arjunakirana

4
Allya Syahirah
5
Zamani
6
Ieyna Nasir
7
Nisa Adnan
&(IMUNITI)
8
PCL

9
Hairy



Sistem Undian

4 peserta yang berada di kedudukan teratas dalam carta episod ini telah mendapat mesej dari aku seperti dibawah.

SISTEM UNDIAN
NTB2 akan menggunakan sistem undian untuk menyingkirkan peserta dari permainan.
Anda berada di kedudukan TOP 4 dalam CARTA MINGGUAN episod 9 yang akan dipostkan Khamis ini.
Maka itu...
Anda diminta memilih salah seorang dari mereka untuk disingkirkan dalam episod 9 nanti. Mereka berdua berada di kedudukan tercorot dalam carta.

Hairy
http://fanomena.blogspot.com/2012/06/tips-berhadapan-lelaki-lemah-semangat.html

PCL
http://www.pakciklie.com/2012/06/selamat-tinggal-sp.html

Umumkan keputusan anda dalam kotak komen
entri NTB2 - Episod 8
sebelum Khamis - 14/6/2012
Terima kasih :)



SISTEM UNDIAN
Rozuan Ismail
Incik Hasmi
Arjunakirana
Allya Syahirah
Awie Omar
Hairy
Hairy
Hairy
Hairy
Hairy



TERIMA KASIH KEPADA ANDA YANG SUDI MENGUNDI. INI ADALAH PERTAMA KALI KOTAK UNDIAN PENUH DI ISI J



Peserta Yang Terkeluar

Hairy



“Hairy memang seorang blogger sejati. Blog nya pernah tersiar dalam majalah “Remaja” dan sudah tentu teramat popular. Seorang yang sangat rajin buat contest dengan hadiah hadiah yang menarik. Paling tertarik direkanya segulung sijil penyertaan kepada yang bertanding dalam contest nya. Pelbagai tips dikongsikan dalam blog Hairy. Sebab itu ramai yang minat singgah dan follow blog Hairy. Antara peserta yang paling rajin updatekan blognya mengalahkan tuan tanah iaitu aku la hehehe. Setiap hari mesti ada entri yang dipostkan olehnya. Tapi pada minggu lepas, entri entri yang disiarkan oleh Hairy tidak berapa berkesan dan menyebabkan namanya tersenarai dikedudukan 2 tercorot. Macam biasa Sistem Undian diguna pakai, dan semestinya peserta peserta yang lain sudah pandai dan mula susun strategi bagi mengekalkan diri dalam game ni. Antara entri PCL dan entri Hairy, aku lebih pilih entri Hairy. Tapi sebab utama aku undi Hairy juga untuk disingkirkan adalah berdasarkan komunikasinya yang kurang dalam game ni. Last Hairy buat Tugasan Imuniti adalah dalam episod 3 dan last komen yang diberi Hairy dalam game ni adalah dalam episod 2. Kalau aku undi PCL pun, Hairy tetap akan disingkirkan kerana kesemua TOP 4 kali ini mengundi Hairy. Jangan marah ye Hairy. Ini adalah cara game ni berfungsi. Apapun aku tahu, Hairy mungkin ada matlamat yang lebih tinggi dalam dalam dunia blog ni. Maybe game picisan seperti ini tak memberi apa apa makna (tibe tibe touching) Tak de apa lah Hairy, aku okay je. Aku faham ko mesti sibuk kan. Maaf ye Hairy. Anda terpaksa dikeluarkan dari game pada episod kali ini. Terima kasih di atas kerjasama Hairy untuk menyertai segmen ini. Maaf diminta jika ada ayat ayat aku yang mengguris perasaan Hairy. Aku amat terharu sekali di atas kesudian Hairy untuk follow blog yang biasa ini. Sebab itu segmen ini dibuat khas untuk anda. TERIMA KASIH sekali lagi,”. :)



Kaunter Pertanyaan

Dari Entri NEXT TOP BLOGGER 2 – EPISOD 8
Tiada soalan yang dikemukakan :)

Segala pertanyaan lepas ni boleh postkan kotak komen di bawah dan akan dibalas dalam Kaunter Pertanyaan entri NEXT TOP BLOGGER 2 – EPISOD 10 J




P/S : Aku agak emo sikit dalam episod kali ni. Mana la bekas2 peserta semua? Senyap je. Mungkin dah tak minat nak singgah lagi sini kot ? :)


P/S : ZON PECUTAN menyerang lagi !!! Episod 10 (17/6/12) : Entri yang dipilih dikeluarkan dari 12/6/12 – 14/6/12. Harap maklum :) peace

9 comments:

allyarifff said...

makin lama makin sunyi kan. huhu.. eh, Awie jgn lee touching mehh :D

PCL said...

salam, t.kasih awie dan rakan yg lain dlm game ni.yg masih mahukan pcl bersaing, pcl buat cam biasa jer..insyaAllah hari2 ada entri, cumanya pengisian utk memenuhi jiwa remaja yg rata2 dikalangan anda semua makin jauh sangat. .dunia kita sama namun masih trdpt jurangnya...terus berada di sini utk memberikan saingan dlm game yg diberi nama baru ini.

Tahniah buat PCB...n pcl harap sangat2 la...my partner jd juara..Allya.

Unknown said...

TQ sebab dah masuk episod 9 baru dapat rasa pegang imuniti.

wah,dah rebranding nama ye.bagus2.

Pada Hairy,usaha lagi lain kali ye.

anak cik talip said...

aaaaa..lantak la depa...kami yg still ade neh akan gegarkn game neh muahahahaha

*yg kecundang tuh keep blogin..aku nk bce blog korg jugak*

allyarifff said...

Hehe thanks pcl. Good luck bro! :D

NisaAdnan said...

sorry boss lama tak menghapdet. busy dgn study! time to berjimba semakin brkurang. btw congrate RozuanIsmail and for Hairy keep on blogging :P

Anonymous said...

awie minta maaf lah separuh jalan joined. busy dgn exam.

btw, goodluck utk depa semua

Korn Ahmad said...

Vote out Syaidatul Aisya

haz said...

haz undi papa blogger. sori lmbt. internet kolej problem. huhu