Followers

19 January 2012

Next Top Blogger 1 - Episod 2



Assalamualaikum. Salam sejahtera. Sekejap saja masa berlalu dah sampai seminggu kita bersua kembali dalam segmen ini. Next Top Blogger musim 1 episod 2. Aku tengok blogger blogger yang bertanding semua dah follow mefollow antara satu sama lain. Bagus arr kalau macam tu. Sesungguhnya berkawan lebih baik dari bermusuh.


Taknak membebel panjang meh kita tengok dulu senarai entri entri yang dipostkan oleh setiap peserta dalam blog masing masing dari hari Rabu 11 Januari 2012 hingga hari Selasa 17 Januari 2012.


Affendi Shofie (7 entri)
http://guaqbest.blogspot.com/2012/01/pavilion.html

aracahayacinta (5 entri)


AZIE (3 entri)

Farah Azurah (6 entri)

Hafeesz Amran (6 entri)

iemah (5 entri)

irwan miswan (5 entri)

Iz (1 entri)

Khairiz (5 entri)

mas saari (12 entri)

Muhammad Yunus (2 entri)

Nikisa Izas (6 entri)

noorniey Azman (7 entri)

riena tomato (4 entri)

Sheypull (3 entri)

Wan Zulqhairi (8 Entri)


Ada pernah terbaca atau tertengok taka pa yang diaorang post tu? Dimaklumkan bahawa keputusan yang diambil adalah muktamad. Aku takde penaja, jadi terpaksalah aku cari, baca dan pilih sendiri yang mana satu entri yang aku rasakan best. Minggu lepas ada 4 komentar mencadangkan entri ini :
Hasil karya Nikisa Izas. Itu sahaja. Oooo ada satu lagi entri yang dicadangkan oleh seorang komentar ini merangkap tuan punya entri itu sendiri. Malangnya tak di kira ye. Maaf. Kena ikut protokol.


Harap minggu ni ada la insan yang sudi membantu aku memilihnya. Macam mana nak pilih? Masuk dan baca je la blog peserta yang terlibat. Lepas tu komen, bagi URL entri tersebut kat sini. Peserta peserta pun boleh gak nak pilih mana satu asal jangan yang sendiri punya cukuplah. Sekarang ni, berikut adalah senarai entri yang terbaik  yang aku pilih. Hanya satu entri terbaik sahaja dipilih dari setiap peserta.  


Affendi Shofie

aracahayacinta

AZIE

Farah Azurah

Hafeesz Amran

iemah

irwan miswan

Iz

Khairiz

mas saari

Muhammad Yunus

Nikisa Izas

noorniey Azman

riena tomato

Sheypull

Wan Zulqhairi


Sebelum mengumumkan siapa yang terbaik dan siapa yang akan tersingkir minggu ni, ada satu lagi perkara aku nak bagitahu kat peserta. Aku nak buat satu “Imuniti” untuk korang. Penting ke “Imuniti” tu? Teramat penting bagi sesiapa yang takde idea nak letak entri yang best best minggu depan. Teramat penting bagi sesiapa yang takut tak sempat nak berblogging minggu depan. Mana tahu sibuk sangat. Jadi kalau dapat “Imuniti” ni, maka dengan rasminya peserta tersebut tidak akan terkeluar pada minggu depan walaupun entrinya biasa je ataupun langsung takde post apa apa entri. WOW!


Tetapi dalam satu minggu hanya ada satu “Imuniti” sahaja akan diberikan. Maknanya seorang peserta je la dapat. Macam mana nak dapatkan “Imuniti” tu? Para peserta kenalah buat sikit assignment yang diarahkan pada minggu tersebut.
Assignment Minggu kedua (18/1/12 – 24/1/12)
Untuk minggu ni senang je. Siapa yang paling banyak post entri pada minggu kedua ini, dialah yang akan dapat “Imuniti”.


Habis pasal “Imuniti”. Sekarang aku senaraikan keputusan Next Top Model 1 minggu 1. Susunan mengikut kehebatan entri mereka. Siapa yang berada di tempat pertama, sudah tentu entri orang itu adalah yang terbaik pada minggu ini. Dan sesiapa berada di tangga terakhir, aku nak minta maaf sebab terpaksa singkirkan kamu untuk terus berjuang dalam game ni.



No.
Peserta
Entri
1
irwan miswan

2
mas saari

3
noorniey Azman


4
Hafeesz Amran

5
Iz

6
Affendi Shofie

7
Khairiz


8
riena tomato

9
Wan Zulqhairi

10
Farah Azurah

11
AZIE

12
aracahayacinta

13
Nikisa Izas


14
Muhammad Yunus


15
Sheypull

16
iemah



Kenapa la aku buat game macam ni. Tak sampai hati lak nak singkirkan peserta. Kepada iemah : Dah puas aku baca, cari dan pilih yang mana satu entri iemah yang paling best. Dan akhirnya aku pilih yang ni. Tapi yang ni bukan tak best tapi yang lain macam mana. Harap iemah faham dan menerima. Jangan risau, blog iemah akan sentiasa dikunjungi aku dan rakan rakan yang lain. Teruskan berusaha iemah. You are the best!


Kepada yang berada di tempat pertama, Tahniah irwan miswan. Entri terbaik untuk minggu pertama. Aku pilih entri tersebut sebab nampak kesungguhan ko dalam menyertai segmen ini. Satu persatu rakan rakan yang lain ko perkenalkan melalui pandangan sendiri. Bagi aku, secara tidak langsungnya ko telah menjalinkan hubungan antara peserta. Bagus la macam tu, lebih lebih lagi di minggu pertama. Tapi INGAT kepada semua, mingu seterusnya ni jangan buat entri seakan akan macam ni lagi. Nak buat boleh, tapi semestinya yang terbaik aku akan pilih entri yang bertemakan lain pula. Yang penting karya asli dan olahan fakta tersendiri, bukan dari sumber sumber luar.


Itu saja untuk hari ini. Tiba tiba perasaan aku lain macam. Bercampur baur. Perut pun lain macam gak rasenya. Lapor tak sarap pun pagi tadi. Terus je ngadap laptop. Okay semua, aku chow dulu. Teruskan mengayat di blog masing masing okay.


P/S : Adat bertanding. Ada menang ada tak menang.

33 comments:

MissNadh said...

woh..sonok nye..musim ke 2 ajak saye tauu..he

Awie Omar said...

To MissNadh : nampak berminat ye. InsyaAllah next season ok.

mcm ni lah said...

follow you dan tinggal jejak utk dijejaki

Firestarter said...

idea yg bgos ni..
keep up the good work beb.
huhu..

Awie Omar said...

To mcm ni lah : thank you bro

Awie Omar said...

To Firestarter : tq sir!!

cintailmu89 said...

hehe..nampak benar ak je yang paling sikit update..maaf la yer!
btw.. happy follow sini.. join segmen nih..
tq so much.... =)

Awie Omar said...

To iz : Hupdek sikit takpe, asalkan entri yang dipostkan menarik. Tq so much too...

Asyik Izas said...

terima kasih sbb still plh entry saya walaupun xsehebat mana..InsyaAllah will do better:)

Awie Omar said...

To Nikisa Izas : Teruskan usaha okay. Kasi mengancam lagi entri tu nanti.

mas saari said...

tempat kedua?? tak sangka pulak!
mekasih awie, kena hasilkan lebih banyak entri terbaik minggu ni..

Unknown said...

haha~yay~berdebar time skrol ~mekasih awie!

Unknown said...

nak tau nak kata apa, hanya mampu kata terima kasih saja

Hafeesz Amran said...

Thanks lah yer memilih saya di tempat ke4 walaupon entry yg x sehebat kwn2 lain :) sgt x sangka and thanks also coz masih mengekalkan sy :)

Unknown said...

wah!! irwan miswan tetap unggul!!oo yeah!!

Shaofie said...

best of luck semua!!! jangan berhenti blogging yea!

iemah said...

dh agak dr awal lg, sy akan tsingkir...
smua best2 la peserta2 ni...good luck kpd smua...

Awie Omar said...

To mas saari : entri mas banyak best best sebab original, ada cerita dan ada point. susah nak pilih mana satu.

Awie Omar said...

To noorniey Azman : Sama sama. Menceritakan kisah zaman sekolah siap dgn gambar sekali dapat menarik perhatian aku sebagai follower blog kamu. harap orang lain pun macam tu.

Awie Omar said...

To Khairiz : sama sama :)

Awie Omar said...

To Hafeesz Amran : Apa yang penting ianya ori, ada kisah dan tauladan.

Awie Omar said...

To Rozuan Ismail : Bagi aku, dia bila mengarang memang straight to de point. baca je entri dia, bersungguh dalam kenalkan segmen ni.

Awie Omar said...

To Shafoie : Kamu juga. Keep blogging.

Unknown said...

wow..........
k.ayu terlepas pandang.. tahniah buat semua..
teruskan awie... kak sokong kamu
good luck pada peserta, menang atau kalah adat pertandingan..
yang pasti berblog ada sesuatu y sangat mengeratkan perhubungan sesama kita

Awie Omar said...

To iemah : Jangan rasa kecil hati dan kecewa sangat. This is just game. entri2 iemah post sebelum ni okay apa. Mungkin iemah busy dengan tesis. Terima kasih iemah sudi join segmen saya ini. Apapun good luck untuk iemah juga untuk apa jua yang iemah lakukan :)

Awie Omar said...

To Citarasa Rinduan : Takpe Kak Ayu. Terima kasih sudi komen kat sini. Next season nak ajak Kak Ayu masuk lak boleh?

irwanmiswan said...

SALAM....
hok aloh? entry gua terbaik? ishhh cam tak caye je gua. gua saje nak introduce geng2 segmen ni. tak sangke pulak bleh menang. blog gua biase2 je. maap la tak seindah blog lain. ape2 pon terime kaseh kerane sudi singgah blog buruk gua. pada admin, ko pun dah usehe keras bile buat segmen ni. syabas.

pada semua, pulang ke kampung hati2. jangan bawak lelaju. jangan main kat parit. selamat tahun baru cina. gua belom kawen, nak angpau dari korang bleh? keh3

Unknown said...

awie.. jgn lupa aku nnt eh..

riena tomato said...

Tahniah to da winner n otherZ to... Imah pn best gak...adeh imuniti tu nampak menarik memandangkan jadual keje tibe2 padat.. Tapi nak post entry bebanyak lelemah sikit ...keje bnyk thiz week but i try my best tok enter a post hehheheh...thankz .8 pn da kire ok la...di luar jangkaan tu...time kasih

Nadia said...

tak faham..:)

p/s :: jomb blajar churp churp..:)

fani said...

scary gler..

P#eoniX said...

jezz datang follow sineh...

cerita best said...

NICE ENTRY