Followers

17 October 2013

10 Kaset Terakhir Yang Pernah Dibeli




Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga para pelawat blog ini sentiasa dalam keadaan sihat dan bahagia hendaknya. Memang agak lama tak menambahbaik isi kandungan blog ini. Dalam otak dah lama ada idea nak post macam macam, tapi bila bab nak mengarang ayat, daya tumpuanku menjadi lemah serta merta. Oleh yang demikian aku taknak karang ayat panjang panjang. Tapi don't worry ada beberapa keping gambar nak ditunjukkan kat korang berkaitan topik Carta 10 kali ini iaitu "10 Kaset Terakhir Yang Pernah Dibeli". Sekarang tahun 2013, kaset semakin kurang digunakan. Tiada lagi kedai - kedai kaset dan cd jual kaset. Anak anak zaman teknologi ni tahu ke apa tu kaset? Piring hitam? Sekurang - kurangnya CD dia orang kenal kan. Actually, ada banyak lagi kaset yang pernah aku beli. Tapi yang ada sekarang hanya beberapa je yang tinggal. Yang pasti 10 senarai kaset ini adalah my favorite.


1. Aku & Kenangan
Artis : Various artists
Edaran : Sony Music
Tahun dibeli : 2003
Lagu favorite : Gerimis Senja - Alleycats, Doa Buat Kekasih - Khadijah Ibrahim & Ramli Sarip, Sejak Ku Bertemu Padamu - Sanisah Huri



2. 20 Classic Gold Indonesia
Artis : Various artists
Edaran : Life Records
Tahun dibeli : 2004
Lagu favorite : Suratan - Tommy J. Pisa, Cintaku Sampai Ke Ethiopia - Ria Resty Fauzy, Apa Yang Ku cari - Endang S. Taurina, Yang Sangat Ku Sayang - Rano Karno, Singkong Dan Keju - Bill & Brod, Widuri - Bob Tutupoli



3. 25 Lagu Lagu Hari Raya Aidilfitri
Artis : Various artists
Edaran : EMI
Tahun dibeli : 2002
Lagu favorite : Dendang Perantau - P. Ramlee, Dari Jauh Kupohon Maaf - Sudirman, Bersabarlah Sayang - Sanisah Huri, Suasana Di Hari Raya - Anuar & Elina, Kepulangan Yang Di Nanti - Aman Shah




4. In The Zone
Artis : Britney Spears
Edaran : BMG Music
Tahun dibeli : 2003
Lagu favorite : Toxic, Everytime


5. Bling Bling!
Artis : Various artists
Edaran : Warner Music
Tahun dibeli : 2003
Lagu favorite : Get Busy - Sean Paul, Work It - Missy Elliot, Like I Love You - Justin Timberlake


6. Prasasti Seni
Artis : Siti Nurhaliza
Edaran : Suria Records
Tahun dibeli : 2004
Lagu favorite : Dialah Di Hati, Seindah Biasa





7. Memori Hit Sudirman
Artis : Sudirman
Edaran : Warner Music
Tahun dibeli : 2004
Lagu favorite : Mat Disko, Ayah Dan Ibu, Terasing, Apa Khabar Orang Kampung, Milik Siapakah Gadis Ini, Pelangi Petang



8. Megadance : The Hottest Dance Hits From 1990 - 1999
Artis : Various artists
Edaran : Warner Music
Tahun dibeli : 2004
Lagu favorite : Blue (Da Ba Dee) - Eiffel 65, Mambo No. 5 (A Little Bit Of...) - Lou Bega, U Can't Touch This - MC Hammer



9. Dil Chahta Hai
Artis : Various artists
Edaran : EMI
Tahun dibeli : 2002
Lagu favorite : Jaane Kyon - Udit Narayan & Alka Yagnik, Woh Ladki Hai Kahan - Shaan & Kavita Subramanium, Koi Kahe Kehta Rahe - Shankar Mahadevan, Shaan & Kay Kay



10. 2004 Grammy Nominees
Artis : Various artists
Edaran : BMG Music
Tahun dibeli : 2004
Lagu favorite : Crazy In Love - Beyonce Feat. Jay-Z, Where Is The Love? - The Black Eyed Peas & Justin Timberlake, Cry Me A River - Justin Timberlake, Unwell - Matchbox Twenty

9 comments:

Sukma said...

teringat dulu-dulu beli kaset yang semestinya menjadi pujaan....sekarang kaset dah jarang jumpa nak dengar lagu online jer....

Bitt (double IS) said...

perghh giler nostalgia... skang kalau ada kaset kena cari radio la plak kan :)

Ana Jingga said...

ana masih ada simpan kaset2 fauziah latiff dan jamal abdillah cuma dah tak boleh nak play sebab radio kaset tak de..simpan jelah..

! Arjunakirana ! said...

gile la awie omar... rare ooooo... terbaik dow... :)

Maira Quee said...

kenangan..skrg semua download je..
mairaqueen is back..blogging balik..

! Arjunakirana ! said...

wow... kenangan nie... membawa sejuta impian... hehehehe

Anonymous said...

Bro, kalau kaset Britney tu nak jual email saya meggime@yahoo.com

NorrShakor said...

pergh!dulu2 layan kaset mcm2..nostalgia sungguh ...

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]