Followers

17 June 2012

Next Top Blogger 2 : Fantasy Forest - Episod 10




Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat datang ke segmen

Next Top Blogger 2 : Fantasy Forest episod 10.






Tugasan Imuniti



Tugasan Imuniti Episod 9
Tiada tugasan untuk episod kali ini. Seperti yang dijanjikan dalam entri NTB2 episod 7, Pada episod 10 nanti imuniti akan diberikan kepada peserta yang selalu menerima mesej Sistem Undian dan paling banyak buat undian.



Peserta
Jumlah mesej Sistem Undian yang diterima
Jumlah undian yang dibuat
Jumlah keseluruhan
Zamani
1
0
1
Ieyna Nasir
1
0
1
PCL
1
1
2
Nisa Adnan
1
1
2
Arjunakirana
3
1
4
Allya Syahirah
4
3
7
Incik Hasmi
5
3
8
Rozuan Ismail
4
4
8



Disebabkan ada 2 peserta mempunyai markah tertinggi yang sama, maka itu Imuniti untuk 2 episod akan dibahagi 2 untuk diaorang. Jadinya imuniti ini hanya untuk episod ini sahaja. Tahniah Rozuan Ismail dan Incik Hasmi. Imuniti diberikan kepada anda berdua. Anda berdua tidak akan disingkirkan pada episod ini.



Tugasan Imuniti Episod 10
Fast & Furious : Tak perlu buat entri. Cuma tulis jawapan korang kat kotak komen di bawah ni je dengan cepat dan tepat. Imuniti akan diberi kepada peserta yang paling cepat dan paling banyak letak jawapan betul kat tempat kosong dalam cerita dibawah.

Alkisah bermula...
Next Top Blogger 2 : ____1____ – Ekspedisi menjelajah ke hutan imiginasi bermula pada tanggal ____2____. 16 peserta telah dipilih oleh Awie Omar bagi menyertai ekspedisi ini. Mereka semua adalah blogger yang masing masing mempunyai latar kehidupan yang berbeza. Backup diperkenalkan pada game musim ini. Setiap peserta digandingkan berdua supaya dapat bekerjasama menyiapkan tugasan imuniti. Pertama kali penyingkiran akan mengunakan ____3____.

Episod 1 -  Game baru bermula, Allya Syahirah kurang pasti sama ada dia dapat bersaing atau tidak kerana sibuk dengan exam finalnya pada masa yang sama. Hareez Haiqal baru tahu entri episod 1 ini pada 23/5/12. Tugasan Imuniti Nur Fahima tidak diterima kerana terlewat post.

Episod 2 – ____4____ tidak buat Tugasan Imuniti, namun dia masih tersenarai dalam kelompok Top 4 dalam carta kerana backupnya Rozuan Ismail ada menyiapkan tugasan. Hanya 1 undian diterima dari Incik Hasmi dan 1 lagi dari Awie Omar, menyebabkan ____5____ yang tidak pernah beri komen dalam entri NTB2 dan tidak pernah buat satu pun Tugasan Imuniti disingkirkan dari game ini. Akhirnya ____6____ membuktikan bahawa dia mampu berada di tangga teratas walaupun sibuk dengan final exam. ____7____ mula kurang semangat dan terasa ingin tarik diri dari game ini kerana adanya sistem penyingkiran.

Episod 3 – Dalam keadaan hampir hilang semangat, Arjunakirana memperolehi imuniti.  Lynn La Loy mendapat undian terbanyak untuk disingkirkan. Minggu itu Lynn tidak dapat post sebarang entri kerana kurang sihat.

Episod 4 – Saya Bukan Samdol terpaksa ditukarkan namanya kepada ____8____ untuk nampak formal sikit. Begitu juga Incik Hasmi yang sebelum ini guna nama anak cik talip. 3 peserta Top 4 mengundi ____9____ untuk disingkirkan kecuali ____10____ kerana mungkin niatnya untuk menyelamatkan Backup nya dari tersingkir. Melalui komen dari Nur Fahima, dia menerima keputusan juri menyingkirkan dirinya dari game ini.

Episod 5 – Nisa Adnan agak cuak kerana berada di kedudukan bawah. Komen dari Arjunakirana : “senyap je rupenya tak ada tugasan...” Komennya itu seakan dia tidak mengikuti NTB2. Adakah dia masih berminat dalam game ni? Eddie Nabila disingkirkan tanpa undian kerana dia seorang sahaja yang tiada entri.

Episod 6 – Melalui undian akhirnya ____11____ yang mulanya pasif sekejap aktif dan sekejap pasif balik dalam game ni disingkirkan. ____12____ memberi peringatan bahawa dia ada buat Tugasan Imuniti. Dan sememangnya kesilapan Awie Omar. Oleh itu entri episod 6 di edit semula. Arjunakirana merasakan dirinya terabai kerana tidak dapat sebarang berita dari game ini. Sekali lagi tanda soal timbul, dia faham tak konsep game ni?

Episod 7 – Pertama kali undian antara 3 peserta dibuat. Allya Syahirah, Cik Puan Muda Umi dan Nor Zilla yang masing masing sebelum ni rajin buat tugasan imuniti dan aktif bagi komen tidak ada sebarang entri pada kali ini. Dan akhirnya nasib tidak menyebelahi ____13____. ____14____ secara diam diam menunjukkan powernya dalam menghasilkan entri menarik akhirnya berjaya berada di ranking pertama. ____15____ seakan terkilan sebab masih tidak pernah berada di ranking pertama malah tidak pernah mendapat satu pun imuniti walaupun selalu buat tugasan dan selalu berada dalam group Top 4. Nisa Adnan pula teruja kerana pertama kali berada dalam group Top 4.

Episod 8 – Nisa Adnan terus berjuang dengan jayanya sehingga memperolehi imuniti. Sekali lagi tiada undian dilakukan kerana ____16____ satu satunya tiada entri kali ni sejak episod 7. Tiba tiba senyap menyepikan diri dan akhirnya tersingkir.

Episod 9 – Next Top Blogger 2 ditukarkan nama menjadi Next Top Blogger 2 : Fantasy Forest. Melalui Tugasan Imuniti : ____17____, akhirnya Rozuan Ismail memperoleh imuniti malah berada dikedudukan pertama dalam carta. Pcl & ____18____ terpaksa berada dikedudukan paling bawah dalam carta walaupun ____19____ mempunyai entri yang paling kurang menarik kerana dia mempunyai Imuniti. Melalui undian, Hairy yang aktif dalam episod episod awal game ni dan semakin senyap tak aktif selepas episod 3 telah disingkirkan. Pertama kali Arjunakirana sudi untuk mengundi.

Maka dengan ini tinggallah separuh peserta sahaja yang akan terus mengharungi hutan fantasi diaorang ni. Mereka adalah PCL, Allya Syahirah, Rozuan Ismail, Incik Hasmi, Ieyna Nasir, Nisa Adnan, Arjunakirana dan tidak lupa bro kita seorang ini, ____20____ yang rajin buat Tugasan Imuniti dan updatekan blognya setiap hari. Siapakah yang bakal tersingkir selepas ini? Adakah blogger lelaki lagi menjadi juara untuk musim kedua ni?. Teruskan mengikuti game ini hingga episod final pada 19/7/2012.




Carta Mingguan



No
Peserta
Entri
Tugasan Imuniti
1
Arjunakirana

Tiada entri yang perlu disediakan untuk TUGASAN IMUNITI.

2
Allya Syahirah
3
Incik Hasmi
&(IMUNITI)
4
Ieyna Nasir
5
PCL

6
Zamani
7
Rozuan Ismail
&(IMUNITI)
&(IMUNITI)
8
Nisa Adnan

Tiada entri dipostkan sepanjang tempoh yang ditetapkan ( 12/6/12 – 14/6/12)



Sistem Undian



Sistem ini digunakan bagi mengundi peserta yang patut disingkirkan pada minggu tertentu. Tetapi untuk episod kali ini, Sistem Undian tidak digunakan. Ini kerana terdapat seorang sahaja peserta yang tidak mengeluarkan sebarang entri dalam tempoh yang ditetapkan (12/6/12 – 14/6/12).



Peserta Yang Terkeluar

Nisa Adnan



“Komen Nisa dalam entri NTB2 episod 9 pada 17/6/2012 sebelum entri ini keluar : ‘Sorry boss lama tak menghapdet. Busy dgn study! Time to berjimba semakin berkurangan. Btw congrate RozuanIsmail and for Hairy keep on blogging :P’. Dan bila buka blognya entri terakhir adalah pada 16/6/2012. Berat rasa nak singkirkan lagi sorang peserta wanita, tinggal dua dah sekarang. Lebih lebih lagi Nisa seorang peserta yang aktif sekali dalam segmen ni, rajin buat tugasan dan bagi komen. Juga selalu tegur  menegur rakan rakan pesaing yang lain. Peserta macam ni yang aku suka. Bukan setakat senyap update blog sendiri dan ambil ringan pasal tugasan. Ni kan pula nak bertegur sapa dan bagi komen pada rakan rakan lain. Apapun Nisa, kamu adalah antara peserta favourite aku kenal selama menganjurkan game ni. Ya, study dan exam memang perlu diutamakan. Semoga memperoleh kejayaan yang cemerlang di masa hadapan, InsyaAllah.  Maaf ye Nisa Adnan. Anda terpaksa dikeluarkan dari game pada episod kali ini. Terima kasih di atas kerjasama Nisa untuk menyertai segmen ini. Maaf diminta jika ada ayat ayat aku yang mengguris perasaan Nisa. Aku amat terharu sekali di atas kesudian Nisa untuk follow blog yang biasa ini. Sebab itu segmen ini dibuat khas untuk anda. TERIMA KASIH sekali lagi,”. :)



Kaunter Pertanyaan



Dari Entri NEXT TOP BLOGGER 2 – EPISOD 9
Tiada soalan yang dikemukakan :)

Segala pertanyaan lepas ni boleh postkan kotak komen di bawah dan akan dibalas dalam Kaunter Pertanyaan entri NEXT TOP BLOGGER 2 – EPISOD 11 J

8 comments:

Zam said...

Salam, ini jawapan Zam :)
1. Jungle - Blog - Tracking
2. Khamis 3 Mei 2012
3. kedudukan terakhir dalam carta mingguan.
4. Lynn La Loy
5. Izz Idraqie Huznie
6. Allya Syahirah Riff
7. Arjunakirana
8.Eddie Nabila
9. Nur Fahima
10. Incik Hasmi
11. Hareez Haiqal
12.PCL
13. Nor Zilla
14. Ieyna Nasir
15. Rozuan Ismail
16. Cik Puan Muda Umi
17. Fast & Furious
18. Hairy
19. Nisa Adnan
20.Zamani

anak cik talip said...

hoho awalnye sedare zamani..haha

1.survivor
2.khamis 13 mei 2012
3.sistem undian top 4
4.Lynn La Loy
5.Izz idraqie huznie
6.Allya Syahirah Riff
7.Arjunakirana
8.Eddie Nabila
9.Nur Fahima
10.incik hasmi
11.hareez
12.PCL
13.nor zilla
14.ieyna nasir
15.rozuan ismail
16.cik puan muda umi
17.Fast & Furious
18.hazwan hairy
19.nisa adnan
20.zamani

Unknown said...

Alamak PCB agak dapat rendah untuk kali ini.risau jap.huhu


Jawapan daripada PCB

1- Jungle-Blog-Tracking
2- 3 Mei 2012, hari khamis
3- sistem undian
4- Lynn La Loy
5- Izz Idraqie Huznie
6- Allya Syahirah Riff
7- Arjunakirana
8- Eddie Nabila
9- Nur Fahima
10- Incik Hasmi
11- Hareez Haiqal
12- PCL
13- Nor Zilla
14- Ieyna Nasir
15- Rozuan Ismail
16- Cik Puan Muda Umi
17- Fast & Furious
18- Hairy
19- Nisa Adnan
20- zamani

PCL said...

Salam malam Awie...rasanya ada info kurang betul ttg PCL, ..pcl penah sekali mengundi melalui mesej yg diterima buat pertama kalinya...(utk makluman saja) dan ini jawapan sy utk kali ni :

1. Jungle Blog Tracking
2. Khamis 3 Mei 2012
3. SISTEM UNDIAN (oleh 4 peserta yang menduduki ranking tertinggi dalam carta)
4. Lynn La Loy
5. Izz Idraqie Huznie
6. Allya Syahirah Riff
7. Arjunakirana
8. Eddie Nabila
9. Nur Fahima
10. Incik Hasmi
11. Hareez Haiqal
12.PCL
13. Nor Zilla
14. Ieyna Nasir
15. Rozuan Ismail
16. Cik Puan Muda Umi
17. Fast & Furious
18. Hairy
19. PCL
20.Zamani

allyarifff said...

alaa...lambat la plak submit :(

1. Jungle-Blog-Tracking
2. Khamis 3 Mei 2012
3. Sistem undian oleh peserta top 4
4. Lynn La Loy
5. Izz idraqie huznie
6. Allya Syahirah
7. Arjunakirana
8. Eddie Nabila
9. Nur Fahima
10. Incik Hasmi
11. Hareez Haiqal
12. PCL
13. Nor Zilla
14. Ieyna Nasir
15. Rozuan Ismail
16. Cik Puan Muda Umi
17. Episod 8 FAST & FURIOUS
18. Hairy
19. Nisa Adnan
20. Zamani

iKhRam said...

wah..
dah mcm rancangan realiti dah nie.. huhu

iznawzi said...

baru follow...tk bpe fhm...

maszull said...

assalamualaikum awie....sebenarnya bukannya mama x nak join tapi sebenarnya mama x faham tentang perjalanan segmen ini...:)