Followers

13 July 2012

Blogger 2 : Fantasy Forest - Episod 15


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat hari Jumaat. Pertama kali dalam sejarah entri segmen BLOGGER 2 : FANTASY FOREST disiarkan pada hari Jumaat. Sebetulnya memang dijadualkan pada hari semalam. Namun, macam biasalah. Kita manusia hanya merancang. Maha Berkuasa yang menentukannya.



Pejam celik pejam celik dah nak habis BLOGGER untuk musim kedua ni. Seperti yang dijanjikan kat atas tu logo untuk musim ini yang baru siap hari ini! Dah kering idea nak taruk apa. Harap logo tu okay je pada korang.





3 peserta yang kekal PCL. Allyah Syahirah dan Incik Hasmi. Ketiga tiga mereka mempunyai gaya penyampaian entri dalam blog yang berbeza beza. Ketiga tiganya layak berada di kedudukan TOP 3 sekarang ni. Dikesempatan ini, aku nak beri sedikit komen positif mengenai blog ketiga tiga blogger ini.







Allya Syahirah

Allya banyak cerita pasal dirinya dan perkara yang pernah dialaminya. Gaya bahasa santai dan sesuai dengan jiwa muda mudinya. Kekerapan post entri pula boleh tahan la dari aku. Dalam seminggu dia boleh sediakan 4-5 entri atau lebih. Setiap entri mesti dapat komen dari rakan rakan followernya yang ramai.



PCL

Sebagai seorang suami dan bapa mithali, PCL mestilah cerita pasal keluarganya. Dalam bercerita terselit pengajaran yang nak disampaikan. Lebih senang menyediakan entri yang ringkas tapi padat dengan apa yang nak disampaikan. PCL seorang blogger yang rajin singgah dan komen dalam blog rakan blogger lain. Tidak hairan la walaupun entrinya paling ringkas antara mereka bertiga, tapi komen yang diterima untuk entrinya lebih ramai antara mereka bertiga. Kekerapan update blog memang aku kalah dengan dia, sebabnya saudara kita ni setiap hari update dan mesti ada dalam 2-4 entri satu hari.



Incik Hasmi

Blogger yang masih dalam golongan belia muda ni pula suka selit gambar *gif* gambar yang bergerak gerak dalam setiap entrinya dalam mode lawak. Ayat yang dikarang pun jenis nak buat orang gelak. Ada unsur humor. Rajin jugak update blognya agak agak satu hari satu entri. Entri lak selalu lebih 100 patah perkataan. Namun diantara mereka, Incik Hasmi paling kurang follower. Mungkin Incik Hasmi lebih mementingkan kualiti berbanding kuantiti.







Sistem Undian


Dah puas membebel, kita terusakn segmen dengan Sistem Undian dulu. Disebabkan hanya 3 orang peserta yang tinggal, maka ada perubahan berlaku untuk Sistem Undian. Hanya peserta yang mendapat ranking pertama sahaja yang dapat mesej dari aku. Mesejnya adalah seperti dibawah.



SISTEM UNDIAN. DISEBABKAN PESERTA YANG TINGGAL HANYA 3 ORANG, MAKA ADA PERUBAHAN UNTUK SISTEM UNDIAN KALI INI. TAHNIAH! ANDA BERADA DI KEDUDUKAN PERTAMA DALAM CARTA MINGGUAN EPISOD 15 YANG AKAN DIPOSTKAN KHAMIS INI. OLEH ITU, ANDA DIMINTA MEMILIH SALAH SEORANG DARI MEREKA UNTUK BERSAING BERSAMA ANDA DI FINAL NANTI (EPISOD 16)



ALLYA SYAHIRAH atau PCL ?



UMUMUKAN KEPUTUSAN ANDA DALAM KOTAK KOMEN ENTRI BLOGGER 2 - EPISOD 14 SEBELUM KHAMIS - 12/7/2012 SEKIAN TERIMA KASIH :)



Mesti ada yang tertanya tanya, kenapa entri BLOGGER 2 : FANTASY FOREST – EPISOD 14 tidak ada? Sebabnya, aku draft balik entri tu. Dalam kotak komen entri tu, INCIK HASMI selaku peserta yang berada di ranking pertama carta minggu ini telah memilih seorang peserta untuk bersamanya mara ke final.



Kesimpulannya, jawapan kepada siapa seorang lagi yang akan pergi ke final BLOGGER 2 bersama Incik Hasmi ada di dalam kotak entri BLOGGER 2 : FANTASY FOREST – EPISOD 14. Sila tengok sendiri untuk kepastian. Tapi rasanya korang dah boleh agak siapa sebab peserta yang tersingkir untuk episod 15 adalah....







Peserta Yang Terkeluar



PCL



SEJUTA UCAPAN TERIMA KASIH tidak terhingga untuk saudara PCL sebab sudi bersama kami dalam segmen ini. PCL sememangnya TOP BLOGGER berbanding tuan penaja hahaha. Sememangnya blog PCL memang tidak jemu aku ikuti. Semoga perkenalan kita dalam alam cyber berkekalan selamanya. PCL juga antara peserta terbaik yang pernah aku pilih. Musim kali ini nampak hebat juga bila adanya PCL.

Maaf PCL. Anda terpaksa dikeluarkan dari game pada episod kali ini. Terima kasih di atas kerjasama PCL untuk menyertai segmen ini. Maaf diminta jika ada ayat ayat aku yang mengguris perasaan PCL. Aku amat terharu sekali di atas kesudian PCL untuk follow blog yang biasa ini. Sebab itu segmen ini dibuat khas untuk anda. TERIMA KASIH sekali lagi,”. :) Sebagai penghargaan kepada saudara, saya mejemput saudara untuk menjadi juri bagi final NTB2 : Fantasy Forest ini. Segala kerjasama dari saudara amat saya hargai.





Carta Mingguan

No
Peserta
Entri
Tugasan Imuniti
1
Incik Hasmi


2
Allya Syahirah


3
PCL






Jadinya sekarang kita dah tahu siapa 2 peserta yang akan mara ke final dan siapa 4 peserta yang jadi juri untuk final nanti. Segala keputusannya nanti di tangan juri. Juri yang akan memilih siapa yang bakal menjadi NEXT TOP BLOGGER yang seterusnya. Nantikan episod 16 FINAL minggu depan. Banyak kejutan akan aku khabarkan.






Juri Juri Final NTB 2 : Fantasy Forest



ARJUNAKIRANA


ROZUAN ISMAIL


ZAMANI


PCL





TAHNIAH INCIK HASMI !!! TAHNIAH ALLYA SYAHIRAH !!!


9 comments:

PCL said...

Salam Awie, tak mengapa..syukur sy berada dlm top 3 dlm permainan ini....terharu dan tak sangka sampai ke tahap ini. Sy bangga akan kegigihan anda meganjurkannya..Tahniah, ..tahniah juga kpd finalis yg hebat2 nih.

anak cik talip said...

woaa..paciklee...kite kamceng kn? kite kamceng kan? *wink wink*

Hafeesz Amran said...

sy dh ade juara yg sy rasa layak :)

allyarifff said...

prize tempat pertama je ehh?? Hehe.. Juri sume laki woo :P

! Arjunakirana ! said...

Terbaik laaaa... GOOD JOB... BUT.. tadaaaaaa... tungguuuuu... KEPUTUSANNYA

! Arjunakirana ! said...

Arjuna akan lihat semua wall dan tugasan2 yang telah diberikan oleh awie omar sepanjang pertandingan ini, insyaallah keputusan akan arjuna beri pada keesokkan harinya... perlu dikaji sepenuhnya :P

GOOD LUCK

vendoline said...

"SAYA SANGAT MAHU SERTAI BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE"

Anonymous said...

fuyooo takot gak ,..

"SAYA SANGAT MAHU SERTAI BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE"

Unknown said...

saya undi nadia farhana untuk keluar...