Followers

25 October 2012

Blogger 3 : Battle Royale - Episod 9


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Minta maaf semua di atas kelewatan saya untuk post entri BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE episode yang ke 9 ini. Sibuk bersiap nak balik kampung semalam, dan sekarang Alhamdulillah dah ada kat kampung bersama family tercinta nak sambut Aidiladha esok. Selamat Hari Raya Haji diucapkan kepada semua terutama sekali kepada semua peserta BLOGGER 3.



TUGASAN IMUNITI EPISOD 8
Para peserta perlu pilih SENDIRI 1 entri dari blog masing masing yang dipostkan antara 14/10/12 hingga 20/10/12. Diingatkan supaya bagitahu link entri yang dipilih dalam kotak komen di bawah (PENTING :  Tugasan TIDAK akan diterima jika peserta TIDAK bagitahu link entri tersebut di kotak komen di bawah). Tak kisah entri berkaitan dengan apa sekalipun dan tajuk adalah bebas. Lakukan tugasan ini sebelum 21 Oktober 2012 (Ahad). Entri yang dipilih akan dimasukkan ke dalam CARTA MINGGUAN pada episod 9.
IMUNITI akan diberi kepada SEORANG sahaja peserta dimana entri yang dipilih olehnya mendapat jumlah komen pembaca paling ramai untuk entri tersebut. Komen dari peserta sendiri, komen dari saya dan komen dari pembaca yang sama sebanyak 2 kali atau lebih TIDAK AKAN DIKIRA.
Selepas meneliti satu persatu tugasan peserta, saya memutuskan IMUNITI akan diserahkan kepada KORN. Tahniah KORN, anda terselamat daripada proses penyingkiran pada minggu ini SEKALI LAGI.


SENJATA KHAS

Pada minggu ini 3 peserta telah menyatakan untuk guna SENJATA KHAS mereka iaitu Emma, Lokman & Haz. Saya telah kirimkan INFO KHAS kepada mereka melalui kotak komen mengenai SENJATA KHAS yang dimiliki oleh mereka. Di bawah adalah info yang saya berikan.


·              Emma telah nyatakan nak gunakan SENJATA KHAS Emma DTN1DC pada minggu ini. Fungsi senjata anda adalah : DTN1DC = Disahkan Tempat No.1 Dalam Carta. Maksudnya, Emma akan berada dikedudukan no. 1 dalam CARTA MINGGUAN pada episod 9 nanti. Tahniah. Emma masih ada 1 peluang lagi untuk gunakan senjata ini di masa akan datang.


·              Haz telah nyatakan nak gunakan SENJATA KHAS Haz iaitu HSKPL pada minggu ini. Fungsi senjata anda adalah : HSKPL = Hancurkan Senjata Khas Peserta Lain. Maksudnya, Haz boleh kurangkan kuantiti SENJATA KHAS peserta lain contohnya dari 2x boleh guna hanya sekali ataupun dari dapat guna sekali menjadi 0 (tidak dapat guna terus). Pilih salah seorang peserta dibawah untuk dikurangkan kuantiti SENJATA KHAS nya – Cheida, Eddy, Emma, Korn, Lokman, Nadia Farhana. (Nick Nashram & Papa Blogger tidak boleh dipilih kerana mereka tersenarai untuk diundi keluar pada minggu ini) Haz masih ada 1 peluang lagi untuk gunakan senjata ini di masa akan datang. Umumkan keputusan anda sebelum 23/10/2012.

Haz telah membuat keputusan untuk gugurkan 1 kuasa milik Cheida iaitu KVSPL x2 dan sekarang menjadi KVSPL x1.


·              Lokman telah nyatakan nak gunakan SENJATA KHAS Lokman iaitu KVKPL pada minggu ini. Fungsi senjata anda adalah : KVKPL = Kuasa Veto Keluarkan Peserta Lain. Maksudnya, Lokman mempunyai kuasa untuk singkirkan seorang peserta pada minggu ini (tanpa gunakan SISTEM UNDIAN) Jadi siapa yang anda pilih antara 2 peserta ini? NICK NASHRAM atau PAPA BLOGGER. Lokman masih ada 1 peluang lagi untuk gunakan senjata ini di masa akan datang.

Lokman telah membuat keputusan untuk singkirkan _____ dari game ini pada minggu ini. Keputusan adalah muktamad.


Seperti yang dijanjikan pada minggu lepas, masih ada lagi ganjaran yang akan diberikan kepada peserta terawal yang mahu gunakan senjata masing masing. So, pada kali ini, Emma memperoleh ganjaran iaitu SENJATA KHAS baru milik Syaidatul Aisya iaitu KDSSPL x2, Haz memperoleh ganjaran iaitu SENJATA KHAS baru milik Khairul Akmal iaitu TPDCDPL x2, dan Lokman memperoleh SENJATA KHAS baru milik Isa iaitu RSKPL x1.


Kepada Papa Blogger, Nick Nashram dan Korn yang masih belum gunakan SENJATA KHAS, jangan risau kerana masih ada lagi ganjaran untuk anda nanti. Siapa cepat dia dapat.




SENJATA KHAS
BIL
PESERTA
KOD
FUNGSI
1.
ADINDANIL
ABYTAUAK x2
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya.
2.
CHEIDA
TSKPL x1
Tambahkan Senjata Khas Peserta Lain.
x1 Digunakan dalam episod 7
KVSPL x1
x1 Dihapuskan dalam episod 9
3.
EDDY
BDTI x1
Bebas Dari Tugasan Imuniti.
x1 Digunakan dalam episod 6
BIKKPL x2
-
4.
EMMA
DTN1DC x1
Disahkan Tempat No.1 Dalam Carta.
x1 Digunakan dalam episod 9
KDSSPL x2
-
5.
ERNA EER
KPT5DC x5
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya. Diberi kepada Nadia Farhana.
6.
FAIZUL OSMAN
BIKKPL x2
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya. Diberi kepada Eddy.
7.
HAZ
HSKPL x1
Hancurkan Senjata Khas Peserta Lain.
x1 Digunakan dalam episod 9
TPDCDPL x2
-
8.
ISA
RSKPL x1
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya. Diberi kepada Lokman.
9.
KHAIRUL AKMAL
TPDCDPL x2
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya. Diberi kepada Haz.
10.
KORN
MII x2
-
11.
LOKMAN
KVKPL x2
Kuasa Veto Keluarkan Peserta Lain.
x1 Digunakan dalam episod 9
RSKPL x1
-
12.
NADIA FARHANA
GIPL x1
Gugurkan Imuniti Peserta Lain.
x1 Digunakan dalam episod 6
KPT5DC x5
-
13.
NICK NASHRAM
MSKPL x2
-
14.
PAPA BLOGGER
TSKA2P x3
-
15.
SARAH SAFUDDIN
KVSPL x2
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya. Diberi kepada Cheida.
16.
SYAIDATUL AISYA
KDSSPL x2
Telah tersingkir dan tidak dapat menggunakannya. Diberi kepada Emma.


BIL
PESERTA
1
EMMA
http://emmaeema.blogspot.com/2012/10/carta-hits-ayat-yang-menyakitkan-hati.html
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 4 komen dikira daripada 6 komen yang diterima untuk entri ini.  
2
CHEIDA
http://nurcheda88.blogspot.com/2012/10/10-cara-cara-kekal-romantik.html
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 4 komen dikira daripada 7 komen yang diterima untuk entri ini.
3
EDDY
http://eddysyrol.blogspot.com/2012/10/hey-ini-fakta-sweet-seorang-lelaki.html
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 14 komen dikira daripada 18 komen yang diterima untuk entri ini.
4
LOKMAN
http://lokmanramli.blogspot.com/2012/10/berhenti-menjadi-blogger-demi-kerjaya.html
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 8 komen dikira daripada 16 komen yang diterima untuk entri ini.
5
NADIA FARHANA
http://yayaonly.blogspot.com/2012/10/kotak-follower-atau-button-follow.html
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 7 komen dikira daripada 8 komen yang diterima untuk entri ini.
6
KORN
http://arjunapopkorn.blogspot.com/2012/10/tuah-ayam-nampak-di-kaki-kaki-ayam-lagi.html
DIBERIKAN IMUNITI.
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 43 komen dikira daripada 85 komen yang diterima untuk entri ini.
7
HAZ
http://hazirahramli.blogspot.com/2012/10/manners.html
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 27 komen dikira daripada 56 komen yang diterima untuk entri ini.
8
PAPA BLOGGER
http://azmengs.blogspot.com/2012/10/lagi-serangan-hater.html   
Tugasan dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh peserta. 10 komen dikira daripada 12 komen yang diterima untuk entri ini.
9
NICK  NASHRAM


http://nicknashram.blogspot.com/2012/10/macam-ni-la-kalau-jadi-cikgu.html

Tugasan tidak dilaksanakan. Entri dipilih sendiri oleh penganjur.



PENALTI – SISTEM UNDIAN
Para peserta dikehendaki memilih salah seorang dari peserta tersebut untuk disingkirkan dari game ini.
1. Nick Nashram
2. Papa Blogger
Mereka adalah blogger paling kurang aktif pada minggu ini. Para peserta telah umumkan keputusan mereka dalam kotak komen entri entri yang perlu dirahsiakan sebelum 23/10/12.  
EMMA
CHEIDA
EDDY
LOKMAN
Peserta yang diundi keluar
Tiada undian dibuat
Tiada undian dibuat
NICK
NASHRAM
NICK NASHRAM
NADIA FARHANA
KORN
HAZ
Tiada undian dibuat
Peserta yang diundi keluar
Tiada undian dibuat
NICK
NASHRAM
NICK
NASHRAM
Hanya undian daripada Lokman sahaja berwarna merah iaitu NICK NASHRAM kerana ianya merupakan keputusan yang diutamakan untuk SISTEM UNDIAN kali ini kerana Lokman telah mengunakan SENJATA KHAS nya pada minggu ini.
Oleh yang demikian, saya sebagai penganjur segmen ini membuat keputusan muktamad bahawa dengan rasminya NICK NASHRAM adalah peserta kelapan yang tersingkir dari game BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE.



TUGASAN IMUNITI EPISOD 9 (TUGASAN BARU)
Sediakan HEADER BLOG terbaik, kemas, kreatif dan lain dari yang lain dalam blog masing masing. IMUNITI akan diberi kepada peserta yang mempunyai HEADER BLOG yang paling menarik perhatian penganjur mengikut ciri ciri yang disebutkan di atas. HEADER para peserta akan dinilai dan dipilih pada 24/10/2012. Tugasan ini telahpun diumumkan pada episod 8 dan keputusannya sudah pun ada.


Saya menjangkakan Nick boleh sampai ke peringkat Top 3 untuk game ini kerana dengan kehebatan blognya sahaja sudah cukup untuk memberikan persaingan yang sengit kepada peserta peserta lain. Namun perjuangan Nick akhirnya terhenti setakat ini. Saya faham dengan situasi Nick sekarang yang lebih memberi tumpuan dalam kerjaya barunya kini sebagai pendidik. Namun, saya yakin Nick pasti akan terus berkarya dan berkongsi cerita dalam blognya sehingga dikenali ramai suatu masa nanti.  


TERIMA KASIH

NICK NASHRAM

http://nicknashram.blogspot.com/   

kerana sudi turut serta Blogger 3 : Battle Royale J

10 comments:

Emma said...

okay, terlepas 1 task :( sorry uoals, atas komitment kerja minggu nie.

Cheida_Mymee said...

sy nak guna senjata sy yang
KVSPL x1
terima kasih kepada haz kerana berjaya mengugurkan senjata saya weha!! hahahaa

Unknown said...

jap.. jap.. kurang aktif tu macam mana erk?? maksudnya dalam tempoh tugasan tu peserta tak buat entry ke???

Cheida_Mymee said...

ntah la pap x pham gak den mcm mana sistem undian peserta dibuat.. pening jap hahaha

Unknown said...

soalan papa blogger : jap.. jap.. kurang aktif tu macam mana erk?? maksudnya dalam tempoh tugasan tu peserta tak buat entry ke???


jawapan saya : ya, memang betul. mereka bertiga tiada entri yang dipostkan dalam tempoh 21/10/12 hingga 23/10/12 untuk dipilih ke dalam carta mingguan episod 10 nanti.

soalan papa blogger : kalau sya yang di senaraikan untuk diundi keluar, sebab ape pulak?? adakah sebab sya kurang aktif dalam masa yang ditentukan oleh penganjur???
Setahu saya, saya tak aktif pada 21hb je, kenapa saya disenaraikan untuk diundi keluar erk??

Cheida_Mymee said...

saya pilih nadia farhana..
rasa tak adil atau nasib eak.. senjata yang saya dpt menyelamatkan orang saja.. sedangkan diri kena tembak wakakakaka..
redha je la.. sempena saya korban ni berkorbanlah haha.. nadia good luck for next battle u dserve for it..

Korn Ahmad said...

korn nak guna senjata MII kali ni. harap2 dapat membantu

Nadiaafarhanaa said...

cheida usaha lagi.... ^^ semua peserta terbaik

Lalalatif said...
This comment has been removed by the author.
MalizaMah said...

x smepat nak join... huuuu.....
sibuk.